miami-washington.reismee.nl

de Everglades

Woensdagmorgen na het ontbijt de eekhoorntjescamping verlaten om naar de Everglades te rijden. Het is een enorm groot moerassig gebied met veel wild en muggen. Mosquitolevel very high stond op het bord bij de ingang, dus hebben we een bus DEET gekocht en het nodige spuit- en smeerwerk verricht. Toen het park ingereden bij Homestead aan de noordoostkant. Al snel een hike gedaan waar we een alligator op ons pad vonden. Hij keek ons vals aan maar snapte wel wie hier voorrang had. De muskieten zijn hier enorm: ter grootte van een motvlinder. Maar de DEET werkte , geen centje last.

's Middags toen we bij Flamingo Bay in het uiterste zuiden arriveerden vertrok er net een toerboot, we konden nog net mee voor een tocht van twee uur door de Floridaase Biesbosch. Veel kroks, veel reigerachtigen, een jonge haai, een visarend en helaas geen zeekoeien. Een mooie tocht. in Flamingo Bay is een van de twee campings in de EG en daar vonden we een plek, eenvoudig, alleen electriciteit. 's Avonds wat zitten lezen met deuren en ramen open vanwege de klamme warmte. Wisten wij veel dat het daar wolkte van de héle kleine mugjes ( zo klein dat ze hier noseeuums worden genoemd) en dat die gewoon door de hor heen kruipen en dat de lamzakjes steken als een grote. We hebben geen oog dicht gedaan en armen en ruggen zien eruit als een heuvellandschap, en jeuken!

Daarom 's ochtends op tijd op de vlucht geslagen.

Mea

Dar is daar dus geen plek voor lex
Want dat zijn niet zijn vrienden
Al die muggen...

Emmy

Voor mij ook niet, zou geen oog dicht doen.

Winny

Herkenbaar zo'n heuvellandschap !

Jantje

Zie jullie al om je heen slaan zo maak je wat mee op je vakantie