miami-washington.reismee.nl

Blue Ridge Parkway

Dinsdagmorgen de BRPway op direct bij Cherokee, de BRP begint in North Carolina en eindigt 469 mijl (752km) verder in Virginia. Het is een slingerende weg door en over bergen en bossen met veel "overlooks " uitkijkplekkenwaarvandaan je schitterende uitzichten hebt . Geen vrachtauto's dus heerlijk rustig rijden. Uberhaupt weinig verkeer. De bomen waren op de hoog gelegen trajecten nog erg kaal, watin bloei en een soort wilde magnolia's die witte bloesem op het kale hout hebben. Wij denken dat deze rit in de herfst helemaal mooi is. Aan wild hebben we veel wilde kalkoenen in de bermen gezien, verder de gebruikelijke eekhoorns, herten, maar als grote bonus een zwarte beer die met een sukkelgangetje de weg overstak, wat een mazzel! Dag 1 gekampeerd op State Parkcamping Crabtree Falls en dag2 op net zo'n terrein bij Peeks of Otter. Het zijn prachtig gelegen natuurterreinen, echter geen water of electriciteit. Daar staat tegenover dat het maar 10$ kost, wat de 125$ per nacht in Key West weer wat compenseerde. Dag2 forel gegeten bij de Pisgah Inn op het hoogste punt van de BRPway. Een museum met folkart bezocht. Dag3 begon het 's morgens goed te regenen en toen we om 9.00 uur Shenandoa NP wilden inrijden hingen de wolken over de weg, mistig dus. We hebben het 40 mijl geprobeerd, maar daar was geen lol aan en hebben de afslag richting Washington genomen. Kwamen eerst door Madison County en toen door Culpeper County en waren daarna vrij vlot in Haymarket op de Greenville Farm. Deze camping ligt het dichtste bij Manassus waar we de camper maandag gaan inleveren. Op de camping weer geen wifi, erg irritant, zodat we besloten naar de plaatselijke bieb te gaan. Eerst gestopt bij een Giant, een XXL supermarkt om nog wat kleine boodschappen te doen. Op de parkeerplaats probeerde ik voor de lol of we internet hadden en JA, hier zitten we nou gezellig in onze camper met een beker Starbucks te internetten, terwijl om ons heen de volgeladen winkelkarren rammelen. Nog een schijf pizza opgehaald bij Tony's en mijn pony bij laten werken bij de Hair Cuttery, tjonge, zo'n parkeerplaats is best gezellig! we hebben de kranten geladen op iPad voor vanavond, de blog bijgewerkt en kunnen nu weer campingwaarts. Morgen gaan we naar Arlington. Het regent weer flink.