miami-washington.reismee.nl

St.Augustine

Vroeg in de middag arriveerden we in St. Augustine aan de atlantische kust van FL. Mooie plaats op de North Beach Camp Resort waar onze buurman ons uitbundig welkom heette " in heaven", daarna niks meer van hem en z'n minstens 30 jaar jongere tortel gemerkt... Het was schitterend en warm weer en we hoefden alleen maar de weg over om aan het strand te komen, zeewater tintelend fris en hoge golven, heerlijk! Daarna macaroni gegeten en wat gelezen. WiFi was alleen rond receptie en zwembad, dat was dan wel weer jammer.

Donderdag wilden we met een taxi naar het historische centrum van sA , maar het bleek dat je ook gratis kon worden opgehaald en dan moest je een rondtoer in zo'n ietwat oubollig treintje maken. Het was wel informatief. Uiteraard even st.Georgestreet ( de hoofdstraat) doorgewandeld. Toen we een ijsje kochten trok het meisje er spontaan twee dollar af, military discount zei ze. Peter droeg nl. zijn pet die hij een paar jaar geleden in een militaire soos waar wij eigenlijk niet eens mochten komen had gekregen. Die pet gaat nu niet meer af, haha. Na de toer werden we weer keurig terug gebracht en nog even de zee in, maar die was ons iets te wild. 's Avonds naar een restaurant in de buurt gewandeld (Aunt Kate's) en lekker gegeten, een enorme houtskoolgegrillde steak, eerst alle randen vet eraf gesneden, toen bleef er nog een goede biefstuk over, daarbij coleslaw, (what else) en frieten van enorme aardappels. Toen we daar zaten brak er een geweldig onweer los, maar toen we teruggingen was het droog. Alleen lagen onze schoenen allemaal nog buiten en stonden de dakluiken open, je snapt het al.

JP

Daar komt dat spreekwoord vandaan. Dweilen met het dak open.

JP

Peter moet de volgende keer ook nog ff met een been slepen. Oorlogsinva's krijgen nog meer korting!

dp

Ik mis het menu vandaag
De schoenen zijn iig schoon

Peter en Nel

het menu is aangepast DP